Over ons

Sinds 30 augustus 1970 is watersportvereniging “De Vlietstreek” actief in Den Haag.

Wie denkt dat het met het dempen van bijvoorbeeld het Spui en de Burgwal gebeurd was met het watergebeuren in Den Haag vergist zich. Den Haag vierde in 2004 bijvoorbeeld 100 jaar binnenhavens Den Haag en kent een aantal bloeiende watersportverenigingen.

Watersportverenigingen zijn er in diverse takken: kanoën, roeien en ook een tweetal algemene watersportverenigingen. Eén van deze watersportverenigingen is watersportvereniging de Vlietstreek. De vereniging telt zo’n 200 leden en kent in haar haven de Beverdam aan de Maanweg een actief verenigingsleven. Een haven met zo’n 100 ligplaatsen en o.a. een drijvend clubhuis.

In de winter wordt er hard aan de boten gewerkt om in het voorjaar weer glimmend in de verf het ruime sop te kiezen.

Door het hele land (en daarbuiten) komt men het wapperende verenigingsvaantje tegen. Boten kent de vereniging, evenals leden, in allerlei soorten en maten: van traditionele slepers en Westlanders tot prachtige jachten die aan de Cote d’Azur niet zouden misstaan.

Evenementen die de leden organiseren zijn o.a.diverse vaartochten, vis-, kaart- en dartwedstrijden, bingo-dansants en de jaarlijkse mossel- en gourmetavonden.